Praca licencjacka
Thread poster: Kamil Marchewka
Oct 17, 2019

Dzień dobry,

jestem studentem III roku filologii angielskiej o specjalizacji tłumaczeniowej, który przygotowuje się do pisania pracy dyplomowej. Temat w pewnym sensie został mi narzucony- na podstawie trzech tekstów (medycznego, prawniczego oraz ogólnego) mam sprawdzić i opisać skuteczność poszczególnych translatorów internetowych. Problem polega na tym, że do wykonania pracy o tej tematyce potrzebuję prawniczego oraz medycznego tekstu w języku polski z tłumaczeniem
... See more
Dzień dobry,

jestem studentem III roku filologii angielskiej o specjalizacji tłumaczeniowej, który przygotowuje się do pisania pracy dyplomowej. Temat w pewnym sensie został mi narzucony- na podstawie trzech tekstów (medycznego, prawniczego oraz ogólnego) mam sprawdzić i opisać skuteczność poszczególnych translatorów internetowych. Problem polega na tym, że do wykonania pracy o tej tematyce potrzebuję prawniczego oraz medycznego tekstu w języku polski z tłumaczeniem na angielski lub na odwrót- w celu sprawdzenia poprawności tłumaczeń proponowanych przez translatory internetowe. Zwracam się więc z pytaniem do Państwa- czy nie byłby ktoś w posiadaniu wzoru tłumaczeń owych tekstów, których mógłbym użyć do napisania pracy? Ewentualnie, byłbym wdzięczny za informację gdzie owych wzorów najlepiej szukać.

Pozdrawiam.
Collapse


 
Wojciech Szczerek
Wojciech Szczerek  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 16:18
English to Polish
+ ...
może być ciężko Oct 18, 2019

Większość tłumaczy zobowiązana jest nie ujawniać treści wykonywanych zleceń, a jeśli już mogą, to raczej nie będą do tego skłonni, bo po co mieliby oddawać owoce swojej pracy za darmo bez wyraźnego powodu?

Polecałbym poszukanie darmowych źródeł w internecie (przetłumaczonych profesjonalnie publikacji), np. na Google Scholar. Także teksty w domenie publicznej, np. dokumenty międzynarodowe (UE?).

Poza tym Linguee wyszukuje terminy w kontekście (z l
... See more